Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://localhost/jspui/handle/123456789/900
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Жорняк, Богдана Євгенівна | - |
dc.contributor.author | Ткачук, Світлана Михайлівна | - |
dc.contributor.author | Юрчук, Оксана Миколаївна | - |
dc.date.accessioned | 2024-12-12T21:57:47Z | - |
dc.date.available | 2024-12-12T21:57:47Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.issn | 2663-6085 | - |
dc.identifier.uri | http://localhost/jspui/handle/123456789/900 | - |
dc.description.abstract | У статті висвітлено життєвий та твор¬чий шлях талановитого представника укра¬їнської діаспори за кордоном композитора Ярослава Васильовича Барнича та перспек¬тиви ознайомлення із його творчим спадком на уроках музичного мистецтва у закладах загальної середньої освіти. Професія вчителя передбачає постійне перебування у стані саморозвитку та само-вдосконалення. Видатний український педа¬гог В. Сухомлинський у своїх працях нео¬дноразово зазначав, що для того, щоб бути вчителем, який має авторитет серед своїх вихованців, потрібно бути високоосвіченою людиною, багато читати, відвідувати кон¬церти і театральні вистави, постійно удо-сконалювати свої знання. Вектор розвитку особистості педагога залежить від багатьох обставин: інтенсив-ного поширення інноваційних комп'ютерних технологій, реалізації завдань згідно нових програм, а інколи і від політичних колізій. Зокрема, ситуація, яка склалася в українській музичній освіті після повномасштабного вторгнення і початку військових дій зі сто¬рони росії у 2022 році, призвела до того, що вчителі музики стали пізнавати нове через пошуки альтернативної заміни творів росій¬ських композиторів. Підходи до викладання уроків музичного мистецтва круто розвернулися на 180°. Підручники, якими так гордилася нова українська школа, в одну мить стали неак-туальними, адже усі вони були створені на основі вивчення творчості П. Чайковського, М. Римського-Корсакова, С. Прокоф'єва, Д. Кабалевського та багатьох інших росій¬ських композиторів. Разом з тим, відсут¬ність ворожої музичної культури на уроках мистецтва відкрила нові перспективи для вивчення творів багатьох композиторів, які були незаслужено віднесені на другий план. Серед таких композиторів є славний пред-ставник карпатського краю Ярослав Васи-льович Барнич, який через життєві обста¬вини змушений був емігрувати за кордон, через що потрапив у немилість до радян¬ської влади. Автори статті переконані, що ознайом¬лення школярів із творчим доробком мало- знаних українських композиторів значно роз¬ширить кругозір здобувачів освіти усіх рівнів, дасть змогу в черговий раз пересвідчитись у багатстві нашої національної культури. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Інноваційна педагогіка | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | теорія і методика професійної освіти;Випуск 76 | - |
dc.subject | Ярослав Барнич | uk_UA |
dc.subject | українська діаспора за кордоном | uk_UA |
dc.subject | урок музичного мистецтва | uk_UA |
dc.subject | вчитель музики | uk_UA |
dc.subject | музична культура | uk_UA |
dc.title | ВІДОМІ-НЕВІДОМІ ІМЕНА: ЯРОСЛАВ БАРНИЧ, ПОВЕРНЕННЯ | uk_UA |
dc.title.alternative | наукова стаття | uk_UA |
dc.type | Other | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Кафедра музичного мистецтва |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Жорняк, Ткачук, Юрчук _ стаття.pdf | 151,92 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.