Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://localhost/jspui/handle/123456789/523
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЄфремова, Ірина Михайлівна-
dc.contributor.authorГургула, Роман Іванович-
dc.contributor.authorГерасимчук, Валентина Вікторівна-
dc.date.accessioned2023-02-03T15:08:45Z-
dc.date.available2023-02-03T15:08:45Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2786-4758 (Print)-
dc.identifier.issn2786-4766 (Online)-
dc.identifier.otherDOI https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2022.2.2-
dc.identifier.otherУДК 159.923:78.071.2-
dc.identifier.urihttp://localhost/jspui/handle/123456789/523-
dc.description.abstractУ статті розглядається та аналізується психологічна взаємодія концертмейстера та соліста-виконавця як невід’ємного компонента успішного виступу. Особливий наголос робиться на важливості психологічної конгруентності між концертмейстером та солістом-виконавцем. У цьому зв’язку розкриваються особливості професійної діяльності концертмейстера, розглядаються психологічні та педагогічні особливості його роботи, обґрунтовується їхня важливість і значущість у структурі цієї діяльності. Обґрунтовується необхідність важливо-го аспекту – психологічної підготовки концертмейстера в цілому. Крім того, підкреслюється важливість не тільки володіння глибокими знаннями з цього питання, але і вміння застосовувати їх на практиці. Актуальність дослідження знаходить підтвердження у тому, що такі якості, як концертмейстерська інтуїція, емоційне сприйняття, емпатія особливо підкреслюються в спеціальній літературі, але, ще з часів Ф. Е. Баха, так не знайшли свого роз’яснення. Оскільки ці якості є критерієм професійної майстерності, їх дослідження має стати для нас першочерговим завданням. У сучасних умовах психологічна компетентність концертмейстера важлива не менше, ніж його виконавські і педагогічні здібності, навички читання з листа і транспонування. У статті розглянуто психологічні особливості взаємин в рамках системи «концертмейстер–виконавець», де розкрита значущість психологічного компонента для діяльності концертмейстера з солістами-виконавцями, представлені основні психологічні аспекти концертмейстерських властивостей. Розглядається питання появи єдиного психоемоційного поля (ПЕП) між концертмейстером та солістами виконавцями, яке неодмінно має включати не лише технічні уміння, але й навички виконавської орієнтації, емпатій-ні здібності, інтуїцію, що дозволяє концертмейстеру використовуючи цілий комплекс виконавсько-інтонаційних технічних засобів, а також виконувати психолого-педагогічну функцію, реалізовувати інструментально-виконавську підтримку соліста-виконавця у процесі спільного виступу. У процесі спільної роботи над музичним матеріалом концертмейстер, окрім необхідної гармонійної та інтуїтивної взаємодії з солістом-виконавцем, виконує одне з найважливіших психолого-педагогічних завдань, яке знаходить відображення не тільки у виконавстві, а й у житті. Завдяки своїй творчій цілеспрямованості та інтуїції справжній концертмейстер здатен налагодити не тільки власні потрібні відносини з навколишнім оточенням, а й допомогти тим, хто знаходиться поруч і потребує розуміння, спілкування й партнерства.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherКомунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної радиuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка;№2 (2022)-
dc.subjectпсихологічна взаємодія концертмейстераuk_UA
dc.subjectемоційний станuk_UA
dc.subjectконцертмейстерська інтуїціяuk_UA
dc.subjectемпатіяuk_UA
dc.subjectєдине психоемоційне поле (ПЕП)uk_UA
dc.titleПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ КОНЦЕРТМЕЙСТЕРА ЗІ СОЛІСТОМ-ВИКОНАВЦЕМuk_UA
dc.title.alternativeНаукова статтяuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Циклова комісія викладачів фортепіано

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Єфремова І.М, Гургула Р.І., Герасимчук В.В..pdf347,77 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.